یک ذهن مُشَبَّک

بیدار شدم، به خواب دیدم خود را

یک ذهن مُشَبَّک

بیدار شدم، به خواب دیدم خود را

گوش های مخملی

دوشنبه/ ۱۳ مهر ۱۳۹۴

شما میتوانید در رسانه "مستقل" خود همه جوره دروغی بگویید. میتوانید بگویید ساعت 15، نیمه شب است. یا بگویید هند یک کشور اروپایی است. یا هر دروغ دیگری که رسانه "مستقل"تان به آن احتیاج دارد و باید یک جوری خاص بودن خودتان را از طریق آن دروغ و یا واقعیت شاخ دار، ثابت کنید. اما دروغ گفتن مقتضیاتی دارد که اگر شما آن را ندانید، قبل از اینکه شما روی سر مخاطبتان شاخ بکارید، مخاطب شما را یک موجود چهار دست و پای گوش مخملی که روی هر چهار دست و پا راه میرود، تصور میکند و اگر خیلی عاقل باشد از وقتی که تابحال پای شما گذاشته، به تصور اینکه چند آدم منورالفکر در اتاق فرمان نشسته اند، غافل از اینکه تا بحال با همان موجود گوش مخملی روبرو بوده، حسابی انگشت حسرت به دندان میگیرد.

 

تیغ دروغ تا جایی میبرد که مخاطب احساس نکند شعورش دستکاری میشود و یا اصلا نادیده انگاشته شده. تا جایی میبرد که حداقل اگر هیچ واقعیتی پایه آن نبوده تا حالا با قلب و دغل و تفسیر و تحلیل های عجیب بخواهیم وارونه به خورد مخاطب بدهیمش، یک دروغ منطقی باشد. جزییات قابل باوری داشته باشد. وقتی خبر دروغ  هیچ کدام شاخصه های یک دروغ خوب را نداشته باشد، میزان آنرمالی آیکیوی اتاق فکر آن رسانه، چون خاری در چشم مخاطب می خلد. :)

همه اینها برای این بود  که بگویم این خبر العربیه درباره فاجعه منا  قبل از دروغ بودن، نشانه واضح و آشکاری بر خرد نداشته آنهاست. نشان بر عنادی است که لابلای پولهای اسراییلی آمریکایی  میخورند و هیچ وقت وجدانشان هم بایت نداشتن روحیه حقیقت طلبی درد نمی آید.

در خبر نام شش تن از سران سپاه که قاعدتا باید "ایرانی" باشند را مشاهده میکنیم:

 ۱- عادل سید جواد موسوی فرمانده لشکر «عاشورا» از واحدهای شبه‌نظامیان بسیج
۲- عبدالباری مصطفی بختی فرمانده مرکز آموزش دانشگاه امام در کاخ سعدآباد در شمال تهران.
۳- مصطفی نعیم عبدالباری رضوی.
۴- محمد سید عبدالله.
۵- سالم صباح عاشور.
۶- کاظم عبدالزهرا خردمندان

 

العربیه، دروغ هم میخواهی بگویی، جوری بگو که گوشهای خودت زودتر از شاخ های مخاطبت معلوم نشود. گاد بلاس یو.

  • ۹۴/۰۷/۱۳
  • ساجده ابراهیمی

دیدگاه (۰)

نظر دادن تنها برای اعضای بیان ممکن است.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.